fredag 20 juli 2012

Arg,lessen & besviken...


Nu för tiden så är det inte ofta som jag blir så arg
som jag varit de senaste.
Jag hade inte tänkt att skriva nåt men idag rann
bägaren över helt enkelt.
I vanlig ordning kommer jag förmodligen få höra
vilken jävla idiot jag är & hur sjuk i huvet jag är
 efter detta inlägg men men det är bara ordlösa ord.....!

Det började för ett tag sen då jag tycktes skicka
med en rejäl semesterpeng dom veckorna Theo
inte är här,russelpengar mm...
För på Fsk hemsida kan jag läsa det OM det nu
inte var så att jag dyslektiker!
...skakade av mej detta.....
Vet mina rättigheter!

Sen ringer Theo & frågar mej om jag vill att han ska ha
kul på semestern?
Om jag nu ville de så skulle jag ge honom pengar för
hans P hade inga!
Jag får ju pengar av hans pappa jue(underhåll)...konstigt tyckte
Theo.
...bet ihop &försökte skaka av mej det....

Vi åkte på semester, en vecka bara jag & Hanen..
välbehövligt...

I onsdags säger Theo på telefon
-Mamma,du SKA vara hemma kl 12 på fredag.
Förklarade för Theo att det gick inte,vi är hemma vid 16.
Hör hur det börjar skrika i bakgrunden..
Du SKA vara hemma vid 12..

Vad jag funderar på är vilken rätt han har efter 5 år
till att beodra mej?
Att be snällt existerar inte tydligen!
Talade om att vi är hemma vid 16,ger förlag om att
ringa Farmor & be om hjälp om dom inte är hemma.
Ge mej inte order 1,5 dagar innan när vi är iväg att
jag SKA!!!!!
Den tiden är förbi!
I luren hör jg med hög röst
-Du SKa vara hemma kl 12...1,2,3 punkt stopp
Sen pratade jag med Theo igen ,han säger till mej
-Men mamma,,vart ska jag ta vägen på fredag då?

Att mitt mammahjärta höll på att gå itu behöver jag
inte skriva mer om va?

Hur eller hur så tänkte jag att han får  fixa de.
Vid 43 års ålder är det dax att ta ansvar.


Klart att mina tankar snurrade om var jag skulle
få hämta Theo idag.
Mina vänner & Hanen lugnade ner mej.

11.55 idag kom sms
-Var lämnar jag Theo?
-Vi är hemma vid 16 då kan du lämna honom hos oss.
(var ju ingen nyhet för de visste han ju om)

-Detta är skandal,ska kommas ihåg men han är
lämnad nu.
-Va bra skrev jag,var ska jag hämta Theo?

Jag har ännu inte fått svar på mitt sms men däremot
ringde min mamma 12.15 & berättade att Theo
var där...

Theos pappa hade skickat in grabben till mormor för
att fråga om han fick vara där.
Han stog vid bilen & vinkade när Theo gick in med
sina grejor.
Inte ett ord talade han till min mamma....
Så respektlöst.
Mamma blev paff när Theo stog utanför dörren minst
sagt..bara en himlans tur att hon var hemma & inte hos
Sören...
Vad hade hänt annars?

Som sagt,det var droppen som fick bägaren att rinna
över!
Jag var så arg så arg men glad att Theo var säker
hos min mamma men det får inte gå till så.
Det är ett som är säkert...

Som sagt,jag får nog skit för detta men jag är trött
på att bli beodrad!!
Å att Theo ska behöva höra & vara med om sånt här.

Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. Jag har varit med om något liknande och vet hur förtvivlad och arg man blir när så kallat vuxna människor sätter barn i kläm för att tvinga fram sin vilja.

    Stå på dig! man kan inte vika för dumhet för då blir hela livet sjukt och barnen kommer att må ännu sämre i slutänden.

    Tänker på dig...

    Styrkekramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jisses.. Hur tänker man??? Varför dra in Theo och be honom prata med dig.. Gahhhhh!!!!!
    Förstår dig till fullo att du blev och är förbannad..

    Ha nu en skön lördag med man och son..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja du.. mina ord tog slut efter att jag läst ett par rader, vi prata på telefon .. puss ( stå på dig.. jag heja på dig och alltid gjort och kommer alltid göra )

    SvaraRadera
  4. Hej, hamnade här genom Maggans blogg. Har exakt samma erfarenhet av puckade ex som tror att dom kan fortsätta styra över en fastän man inte levt ihop på herrans många år. Jösses, har blivit så sakrans förbannad ibland att jag varit helt säker på att det skulle komma att leda till en stroke eller hjärtattack. Tror att sånt beteende kallas härskarteknik.. För ca 2 år sen gifte sig exet med en fantastisk tjej som INTE gillar översittarfasoner vilket i sin tur lett till att idag har vi en riktigt normal relation och det är inte ett enda tjafs om pengar,tider, semester eller annat infektionskänsligt. Har nog helt enkelt haft en sjujäklars tur att nya frun är så klok o att han är så kär att han lyssnar o tycks ha utvecklat en hyfsad hjärna... Tack för ett igenkännande blogginlägg! Kram till dig!!/Veronica

    SvaraRadera